دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
جدیدترین گزارش ها شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۷:۴۲:۵۵

براساس تازه ترین برآورد صندوق بین المللی پول
درآمد نفتی اعضای شورای همکاری خلیج فارس ٤٠٠ میلیارد دلار کاهش می‌یابد
ایران دریلینگ: صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که درآمدهای نفتی شورای همکاری خلیج فارس در سال ٢٠١٦ تا ٤٠٠ میلیارد دلار کاهش یابد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از روزنامه گالف نیوز، صندوق بین المللی پول در تازه ترین چشم انداز اقتصادی خود از منطقه خاورمیانه پیش بینی کرد که کسری بودجه ٦ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، در کوتاه و میان مدت همچنان در سطح بالا باقی می‌ماند. این در حالی‎ است که در ماه های اخیر قیمت‎های جهانی نفت بهبود یافته است و این کشورها اقدام‎های برای ثبات در پیش گرفته‌اند.

انتظار می‌رود که همه کشورهای عضو این شورای همکاری خلیج فارس امسال کسری بودجه بی سابقه‌ای داشته باشند و تنها کویت و امارات تا سال ٢٠٢١ مازاد بودجه خواهند داشت. همچنین درآمدهای بودجه این کشورها از محل فروش هیدروکربن‌ها امسال در مقایسه با ٢٠١٤ تا ٤٠٠ میلیارد دلار کمتر خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود که کسری بودجه انباشته این کشورها در سال‎های ٢٠١٦ تا ٢٠٢١ حدود ٧٦٥ میلیارد دلار باشد که نسبت به ارزیابی ماه آوریل ٢٠١٦، یک میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار کاهش خواهد یافت. این گزارش می‌افزاید: سیاستمداران این کشورها، برای کمک به کاهش این کسری بودجه عظیم ترکیبی از تدابیری شامل کاهش هزینه‎ها و اقدام‎هایی برای افزایش درآمد را در پیش گرفته‌اند.

با توجه به مسئله دشوار سیاسی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دو سال گذشته قیمت‎های انرژی را بالا برده‌اند. برخی از این کشورها نیز اجرای اقدام‎هایی را برای مهار حقوق و دستمزدها در بخش دولتی آغاز کرده‌اند. این کشورها برای از بین بردن کسری بودجه امسال خود باید هزینه ها را ٢٥ درصد کاهش دهند. درآمدهای غیرهیدروکربنی دارای ظرفیت بالقوه برای افزایش در کشورهای شورای همکاری را دارند که به تلاش برای اعمال مالیات بر ارزش افزوده، افزایش قیمت‌ها و مالیات‌های غیرمستقیم ادامه می‌دهند. همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان، قطر، کویت، امارات متحده عربی، عمان و بحرین، به استثنای دو کشور آخر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هستند.


  کد خبر : 1394
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :